We Are Social 2021 Türkiye Raporu

Türkiye Ocak 2021 itibari ile 84.69 milyon nüfusa sahip. Nüfusun %77.7’si internet kullanıyor ve 60 milyon kullanıcı aktif olarak sosyal medya kullanmakta.
16-64 yaş arası internet kullanıcılarının %97.2’sini akıllı telefon sahibi. %71.2’sinin bilgisayarı bulunmakta.

Bu sayfadaki istatistikler oldukça ilginç. Detaylı bakacak olursak, 16-64 yaş arası internet kullanıcıları günlük 8 saatini internette geçiriyor. Yaklaşık 3 saatini sosyal medyada harcıyor ve ortalama 3 saat 13 dakika televizyon izliyor. Günlük ortalama bir buçuk saatini ise basılı medya okumaya ayırıyor.

Daha önce bahsettiğimiz gibi Türkiye’de yaklaşık 66 milyon internet kullanıcısı bulunmakta yani nüfusun %77.7’si internet kullanmakta. Bu kullanıcıların %94.5’i internete mobil cihazlardan bağlanmakta. Bunun yanı sıra geçtiğimiz yıla göre internet kullanıcı sayısı 3.7 milyon artarak %6 yükselmiş durumda.

Google, arama motorları arasında web trafiğini domine etmiş diyebiliriz. Google’ı Safari ve Samsung Internet takip ediyor.

Bu tabloda Semrush’a göre en çok trafik alan ilk 20 siteyi görebilirsiniz.

Geçtiğimiz yıl Google’da en çok aratılan ilk üç kelime hava durumu, Youtube ve son dakika olmuş.

En çok kullanılan sosyal medya platformu %94.5 ile Youtube olmuş. Youtube’u Instagram ve Whatsapp izlemiş.

Geçtiğimiz yıl en çok sosyal ağ (%96.3) ve mesajlaşma (%96.1) uygulamaları kullanılmış. Bunları eğlence ve müzik uygulamaları takip etmiş.

E-ticarette en çok tüketim, 5.79 milyar dolar ile seyahat, mobilite ve konaklama kategorisinde olmuş, bunu 4.72 milyar dolar ile güzellik ve moda kategorisi izlemiş.

Bir önceki yıla göre seyahat hariç tüm kategorilerde e-ticaret hacmi çeşitli yüzdelerde artmış. Seyahat ve konaklama kategorisinde %53.3 oranında düşüş gerçekleşmiş.